Wednesday, May 6, 2020

Tidlig involvering skaber bedre indretningsentrepriser

DEKO er én af Europas førende udbydere af glas- og systemvægge og samtidig blandt Danmarks største indretningsentreprenører. I 50 år har DEKO været en vigtig samarbejdspartner for bygherrer og arkitekter, og det skyldes ikke mindst et tidligt engagement i projekterne med et stærkt fokus på bygbarhed, rådgivning og løsninger, der kombinerer funktionalitet, æstetik og kvalitet.

Hvordan kommer man bedst i mål med sit indretningsprojekt? Spørger man Martin Hamann, salgskonsulent hos DEKO, falder svaret prompte: Tidlig rådgivning af både arkitekter og bygherren er kilden til et godt projekt for alle parter.

– Desto tidligere vi er med i projektet, desto bedre kan vi rådgive om valg af produkter og løsninger i forhold til entreprisen. Da vi både er leverandør af dør- og vægløsninger men samtidig også en erfaren entreprenør, har vi et 360 graders view på projektet. Det betyder, at vi ved, hvad der virker i praksis, og hvordan de bedste løsninger nås med respekt for tidsplaner og budgetter. Men en tidlig involvering betyder også, at vi kan være behjælpelige med at vejlede kunderne i forhold til dokumentation og certificeringer af løsningerne, hvilket er utroligt vigtigt, hvis man stiler efter en DGNB-certificering eller lignende. En ting er bæredygtighedscertificeringerne, men noget andet er de mange sikkerhedskrav, hvor vi kan forsikre vores kunder om, at sikkerhed og dokumentation ikke er ensbetydende med, at man skal gå på kompromis med det æstetiske udtryk, fortæller Martin Hamann og fortsætter:

– Ved enhver indretningsentreprise er der et væld af produkter, der skal fungere i harmoni med hinanden – og ikke bare DEKO produkter, hvor vi jo, som leverandør og entreprenør, har de helt rigtige folk, der kan sørge for, at slutresultaterne lever op til både bygherre, arkitekt og slutbrugers krav. Under rådgivning i valg af løsninger får kunden således sparring på alle områder både til valg af produkter, økonomi, bygbarhed og alternative forslag. Det er også vigtigt at nævne, at vi også har BIM-objekter og BIPS-beskrivelser, der også bidrager til byggerier i en høj kvalitet.

Oplev produkterne fysisk

En tidlig involvering i projekterne betyder også, at samarbejdspartnere kan tage forbi DEKO’s 2.000 m² showroom i Taastrup, hvor man kan se og mærke produkterne i 1:1.

– Det giver en tryghed, når man kan opleve produkterne fysisk. Det gør det også nemmere at se, hvordan de skal implementeres, forklarer Martin.

Intet for stort, intet for småt

Gennem 50 år har DEKO oparbejdet en imponerende projektportefølje, der tæller mange arkitektoniske landmærker:

– Vi har jo som entreprenør leveret til mange store prestigeprojekter såsom Axel Towers. Det er vi selvfølgelig stolte af, men man skal ikke tro, at vi kun tager os af de store projekter. Vi er lige så involverede og engagerede, hvis det drejer sig om en ombygning af et miljø med få medarbejdere. Der er ikke en opgave, som er for stor, men bestemt heller ikke en opgave, der er for lille. For os handler det om at nå den bedst mulige løsning, hvad end det drejer sig om levering og montering af en enkelt væg eller udførelse af en større entreprise, afslutter Martin.

Om os

Nyheder